|   Inscriere 

Asociația Profesorilor de Mindfulness – Mindfulness pentru inimi, prin educație

Suma
stransa
1,885RON
Target
proiect
24,000RON
Procentaj
din proiect
7.9%
Numar
donatii
21

REZUMAT

Tot mai multe studii arata ca pentru tinerii si copiii de azi anxietatea, depresiile si gandurile de suicid, precum si tentatia consumului de droguri apar la varste tot mai fragede.

Membrii Asociatiei Profesorilor de Mindfulness din Romania cred ca preventia este de preferat combaterii si – prin urmare – am creat ”Mindfulness pentru Inimi, prin Educatie”, un program educational ce are ca metoda didactica invatarea prin experimentare. Acest proiect va fi un pilon in dezvoltarea unui program mai amplu – la nivel local, regional si, in cele din urma, national – cu intentia de a produce impact si beneficii pe termen lung. Conceput pe baza cercetarilor din domenii precum neurostiinte, psihologie, mindfulness, parenting si programare neuro-lingvistica – cercetari efectuate in diverse locuri de pe mapamond, programul nostru vine in intampinarea nevoilor specifice copiilor, pre-adolescentilor si adolescentilor din Romania si este menit sa ii indrume si sa ii insoteasca intr-o calatorie de autocunoastere cultivatoare si sustinatoare a sentimentului de siguranta si libertate in alegeri – atat de important si in viata de adult.Mindfulness este despre trairea in prezent si despre (re)conectarea cu inepuizabilele resurse interioare.

Prin practica de Mindfulness se intelege directionarea atentiei intr-un mod specific, orientat – in mod intentionat – catre momentul prezent, fara a judeca experienta si aducand o atidudine de blandete si acceptare – atat fata de propria persoana, cat si fata de ceilalti. Este o practica simpla si la indemana oricui ale carei beneficii sunt studiate inca de la inceputul anilor 1970.

In cazul adultilor, in acesti peste 50 de ani de observare a beneficiilor acestor practici (seculare de altfel…), s-au consemnat rezultate foarte bune in reducerea simptomelor depresiilor, a stresului, a anxietatii si chiar si a durerilor cronice.

In ceea ce priveste copiii, mindfulness este despre jocuri prin intermediul carora ei constientizeaza felul in care functioneaza – atat la nivel interior, cat si in interactiunile cu mediul din care fac parte. Dintre beneficiile observate la copii, putem enumera cresterea rezilientei si a flexibilitatii mentale, a sigurantei de sine si a increderii in fortele proprii, cresterea curajului, a responsabilitatii si a bucuriei de viata. Interactiunea si calitatea timpului petrecut impreuna cu parintii si profesorii, cu colegii si cu prietenii, adaptabilitatea, empatia, metacognitia, reglarea emotionala si capacitatea de concentrare a atentiei sunt – de asemenea – imbunatatite ca urmare a practicarii tehnicilor de mindfulness.

Prin urmare, ce isi propun membrii Asociatiei Profesorilor de Mindfulness din Romania – prin programul ”Mindfulness pentru Inimi, prin Educatie” – este sa pregatim copiii pentru viitor, indiferent cum va fi acesta.

DURATA: 12 Saptamani

CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?

Asociatia Profesorilor de Mindfulness din Romania, a fost infiintata in 2018, functioneaza la nivel national si uneste profesori cu experienta practica si certificari internationale in mindfulness, fiecare avand si alte specializari sau pasiuni in domenii precum Medicina, Psihologie, Educatie, Bussiness, Coaching, Programare Neuro-Lingvistica si Reducerea Stresului.

Scopul principal al Asociatiei Profesorilor de Mindfulness din Romania este de a instaura – pentru profesorii care faciliteaza cursuri de Mindfulness – reguli de buna practica, in conformitate cu standardele internationale din domeniu, precum si organizarea de evenimente si cursuri pentru dezvoltarea si continuarea procesului de invatare a membrilor sai. In acelasi timp, misiunea asociatiei este de a aduce constientizare asupra a ceea ce inseamna aceasta tehnica si asupra beneficiilor ce deriva din adoptarea ei in vietile oamenilor, intr-un mod foarte pragmatic si adaptat vremurilor in care traim.

 

DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?

Traim intr-o societate in continua si tot mai accelerata schimbare, in care tehnologia evolueaza rapid si in care mai bine din 75% dintre cele mai bine platite locuri de munca, nici nu existau in urma cu 10 ani. Ritmul vietii este din ce in ce mai alert si tot mai multe studii arata ca un numar mare din copiii si tinerii din zilele noastre, experimenteaza sentimente de deconectare si nesiguranta, frici puternice si anxietate, depresii si chiar ganduri de suicid. Tentatia consumului de droguri apare la varste tot mai fragede si numarul de adolescenti si tineri care apeleaza la diverse metode de evitare a acestor suferinte, este in crestere.

Unul dintre cele mai eficiente antidoturi pentru aceste provocari este cunoasterea de sine si conectarea cu inepuizabilele resurse interioare iar practica de mindfulness este tocmai despre acestea; este despre trairea prezentului; este despre directionarea atentiei – in mod intentionat – catre experienta din prezent, fara a o judeca si aducand o atidudine de blandete si acceptare – atat fata de propria persoana, cat si fata de ceilalti. Este o practica seculara, simpla si la indemana oricui ale carei beneficii sunt studiate in mediul academic inca de la inceputul anilor 1970.

In cazul adultilor, in acesti peste 50 de ani de observare a beneficiilor acestor practici, s-au consemnat rezultate foarte bune in reducerea simptomelor depresiilor, stresului, anxietatii si chiar si a durerilor cronice. De aceea programe precum MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) sunt percepute ca fiind tot mai utile si chiar necesare – atat pentru beneficiile generate in viata personala cat si in cea profesionala.

In ceea ce priveste copiii, mindfulness este despre jocuri prin intermediul carora ei constientizeaza felul in care functioneaza – atat la nivel interior, cat si in interactiunile cu mediul din care fac parte. Dintre beneficiile observate la copii, putem enumera cresterea rezilientei si a flexibilitatii mentale, a sigurantei de sine si a increderii in fortele proprii, cresterea curajului, a empatiei, a responsabilitatii si a bucuriei de viata.

Prin urmare, ce ne propunem noi prin programul ”Mindfulness pentru Inimi, prin Educatie” – este sa pregatim copiii pentru viitor, indiferent cum va fi acesta.

 

 

 

 

 

CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?

Atat adaptabilitatea, cat si siguranta de sine sunt resurse interioare si noi – prin programul “Mindfulness pentru inimi, prin educatie” – ne propunem sa invatam copiii cum sa se (re)conecteze cu acestea si cum sa le foloseasca in folosul propriu si al comunitatii in care isi desfasoara viata. Cu acestea in minte, am creat acest program care sa se desfasoare pe o durata suficient de lunga incat sa poata produce schimbari considerabile si care sa poata fi integrat cu usurinta in rutina saptamanala a oricarei clase, din orice scoala.

Pentru durata celor 12 saptamani ale programului vom alege o scoala colaboratoare careia vrem sa ii oferim programul “Mindfulness pentru inimi, prin educatie”. Acesta va fi implementat in doua clase din ciclul primar. Pentru copiii din fiecare din aceste clase vom organiza intalniri saptamanale pe durata a 12 saptamani. Vor fi – in total – 24 de intalniri dintre care ne dorim ca – la minim doua, sa participe si parintii. Invatatorii claselor participante sunt invitati sa participe la toate intalnirile din acest program.

Stim ca tipul acesta de program este cu impact si influenta pe termen lung. De aceea, ne dorim sa monitorizam evolutia copiilor pe o perioada de 12 luni de la inceperea proiectului.

CE REZULTATE PROMITEM?

Intalnirile vor aborda ca metoda didactica invatarea prin experimentare si prin observare. Prin intermediul jocurilor, vom insoti copiii intr-o calatorie de autocunoastere a propriilor simturi, a propriilor ganduri si convingeri, a propriilor sentimente si emotii. La fiecare lectie vom facilita indentificarea conexiunilor dintre universul interior si cel exterior si vom insoti copiii in propriul proces de autoimputernicire astfel incat – la sfarsitul programului – sa putem observa imbunatatiri reale – atat la nivel personal (interpersonal si intrapersonal) cat si la nivel scolar:

1. Cunoasterea universului interior si a felului in care functioneaza acesta – atat in relatia cu sine, cat si in relatia cu ceilalti.
2. Cresterea atentiei si a abilitatii de concentrare la ore.
3. Imbunatatirea comunicarii si relationarii cu colegii si cu partenerii de joaca.
4. Imbunatatirea comunicarii si relationarii cu adultii semnificativi din vietile micilor cursanti – parinti, bunici, profesori.
5. Cresterea inteligentei emotionale si a capacitatii de autogestionare a emotiilor
6. Cresterea stimei de sine si a curajului constructiv.
7. Cresterea nivelului de fericire personala si a bucuriei de viata.

Pentru contorizare rezultatele vor fi monitorizate prin chestionare si teste relevante, care sa ne ofere punctul de pornire si rezultatele dupa curs si la 3, 6 si 12 luni de la incheierea acestuia. Indicatorii urmariti vor fi – rezilienta, capacitatea de concentrare, nivelul de integrare in grup, metacognitia si capacitatea de autoreglare emotionala in situatii dificile sau neplacute si alti indicatori observati in proiecte si studii internationale.

CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?

In prima etapa, acest proiect va impacta o parte din comunitatea locala, cca. 40-50 copii, cca. 10 profesori si cca. 100 parinti. Interactiunea si calitatea timpului petrecut impreuna cu parintii si profesorii, rezilienta, adaptabilitatea, metacognitia, reglarea emotionala si capacitatea de concentrare a atentiei vor fi imbunatatite. Implicatiile vor fi pe termen lung, dezvoltand o mai buna intelegere a lumii interioare si exterioare pentru acesti copii si sustinand, astfel, un sentiment de siguranta interioara ce ii poate insoti in viata de zi cu zi.

In plus, proiectul acesta va fi un pilon in dezvoltarea unui program mai amplu in educatie, la nivel local, regional si – in cele din urma – national, cu intentia de a produce un impact pe termen lung. In acest scop si pentru a demonstra si urmari evolutia participantilor, avem in vedere monitorizarea de indicatori cunoscuti si observati in proiecte asemanatoare la nivel international, putand astfel sa  intelegem si nevoile specifice societatii si mediului local.

 

 

 

 

 

 

 

ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT

Asociatia Profesorilor de Mindfulness este la inceput de drum. Prin urmare, cooptarea colaboratorilor este in proces de desfasurare si suntem deschisi catre eventuale discutii si colaborari.

PARTICIPAREA LA TIMOTION 2019

Stand de prezentare, flyere si o campanie de constientizare online. Asociatia Profesorilor de Mindfulness din Romania are in proiect diverse alte camanii de promovare pentru anul 2019, campanii in care putem promova si acest eveniment.

INFORMAREA ȘI IMPLICAREA DONATORILOR ÎN PROIECT

Pe parcursul desfasurarii priectului vom publica detalii despre fiecare etapa – pe pagina de Facebook dedicata acestui program si pe pagina de Facebook Timotion. Donatorii care doresc sa se implice vor fi bineveniti sa sutina proiectul si in afara programului Timotion.

De asemenea, in urma procesarii datelor – indicatori si chestionare, acestea vor fi facute publice intr-o maniera asemanatoare, pe website-ul Asociatiei, pe pagina de Facebook dedicata proiectului si pe pagina fb TIMOTION.

OBIECTIVUL DE STRÂNGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION

1. Achizitii de materiale necesare desfasurarii intalnirilor cu copii si promovarii (stand prezentare eveniment, promovare, boluri tibetane, imprimanta multifunctionala si consumabile pentru aceasta, articole de birotica si papetarie) Consumabile + Promovare 5000Ron

2. Design si tiparire caiete color de lucru pentru cei 50 de copii participanti si tiparire pliante de prezentare. Consumabile 3000Ron

3. Doi profesori indrumatori – finantare partiala: 2* 1500/luna * 3 Luni – Resursa Umana 9000 Ron

4. Psiholog colaborator: 900 lei pentru evaluarea initiala si cate 700 de lei pentru etapele de urmarire a evolutiei parametrilor importanti – la 3, 6 si 12 luni de la inceperea proiectului – Resursa Umana 3000  Ron

5. Comision Timotion: 4000

FONDURI PROPRII SAU ALTE SURSE DE FINANȚARE

6. Suplimentarea contributiei celor 2 profesori indrumatori pentru cele 24 de intalniri incluse in program si prentru etapele de monitorizare a evolutiei copiilor – Resursa Umana 9000Ron

7. Dezvoltarea materialelor si conceperea structurii adaptate pentru nevoile locale – Resursa Umana 8000Ron

8. Promovare pe plan national prin intermediul Asociatiei Profesorilor de Mindfulness din Romania – Promovare 5000Ron

9. Cheltuieli transport 1500Ron


Doneaza si tu!


Doneaza si tu

Campionii
nostri

Numar
campioni
2

Merghes Petru , din echipa Sport4Fun

Una dintre cele mai mari probleme ale copiilor din ziua de azi alaturi de sedentarism este deficitul de atentie. Mentinerea concentrata a atentiei influenteaza in mod decisiv procesul instructiv educativ si rezultatele acestuaia. In cei 22 de ani de cariera didactica si de antrenorat, nu in ultimul rand ca parinte, am vazut cum de la an la an , atentia, prezenta, implicarea si conexiunea dintre copii se schimba si din pacate nu in bine.
Va invit sa ne asumam un rol activ in bunastarea si sanatatea copiilor nostri, aducand tehnici care functioneaza si sunt aplicate deja in toata lumea cu rezultate verificate . Mindfulness in scoli reprezinta un standard international pentru motive clare, fapt pentru care sustin si promovez acest proiect.

Suma stransa: 0 lei


SUSTINE-L SI TU

Alexandra-Adela Pelivan , din echipa #bemindful

Am ales sa alerg pentru aceasta cauza pentru ca imi doresc ca mindfulness-ul sa devina in scoli la fel de important ca matematica, geografia sau economia. Sanatatea mintii noastre este prioritara! #bemindful

Suma stransa: 825 lei


SUSTINE-L SI TU

Donatii directe

Batrina Iulia 10 RON  
Daniel Calin 30 RON  
Previous Next