|   Inscriere 

Asociația Micile Comori – Terapii pentru copii – Micile Comori vor să crească Mari

Suma
stransa
65RON
Target
proiect
22,200RON
Procentaj
din proiect
0.3%
Numar
donatii
2

Proiectul „Terapii pentru copii – Micile Comori vor sa crească Mari”, își propune sa dezvolte abilități de viață independentă prin terapii specifice și activități de recuperare psiho-motrică prin oferirea de terapii individuale specializate, care includ intervenție psihopedagogica timpurie (terapie senzorială, logopedie, terapie ocupationala) si kinetoterapie, pentru 25 de copii din Timișoara și județul Timiș, cu vârsta între 0-6 ani.

DURATA: Septembrie 2021- Iunie 2022

CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?

Asociația Micile Comori a fost înființată în 2017, și are ca scop sprijinirea și recuperarea copiilor cu dizabilități, cât și oferirea cadrului în care aceștia să se dezvolte pentru a-și atinge potențialul psihomotric maxim, prin oferirea de servicii specializate de intervenție timpurie.
În 2017, organizația a primit Acreditarea ca Furnizor de Servicii Sociale, iar în 2020, s-a obținut licența de funcționare a Serviciului Social denumit “Centrul de zi pentru copii cu dizabilități “Împreună”, centru care își propune să ofere asistență sustenabilă, o rețea a speranței, răspunzând la patru nevoi profunde care vor contribui la recuperarea psihomotorie a copiilor cu dizabilități între 0 și 6 ani:

Servicii terapeutice de intervenție timpurie pentru recuperarea copiilor cu dizabilități;
Sprijin si consiliere pentru părinții care au copiii cu dizabilități
Creșterea gradului de conștientizare a nevoii pentru serviciile de intervenție timpurie în comunitatea din Timișoara și împrejurimi;
În prezent, Asociația Micile Comori are 7 angajați ( 1 coordonator/asistent social, 3 psihopedagogi, 1 kinetoterapeut) și 5 voluntari.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?

Justificarea necesităţii proiectului poate fi făcută având în vedere necesitățile specifice ale grupului țintă.
Statisticile oficiale arată că, în România, sunt 70.000 de copii cu dizabilități în evidențele statului. Cu toate acestea, estimările UNICEF pentru Europa și Asia Centrală spun că doar o treime din copiii cu dizabilități sunt înregistrați ca atare in mod oficial, făcând astfel ca majoritatea acestor copii să fie, în realitate, invizibilă.
Copiii cu dizabilități reprezintă unul dintre cele mai marginalizate și mai excluse grupuri din societate, confruntându-se zilnic cu discriminarea care ia forma atitudinilor negative, lipsa politicilor și a unei legislații adecvate, ceea ce le împiedică accesul la îngrijire medicală, educație și le pot pune în pericol însăși viața.
Datele UNICEF arată că cel puțin 75% din numărul estimat de 5,1 de milioane de copii cu dizabilități care trăiesc în Europa Centrală și de Est și în Asia Centrală sunt excluși de la o educație incluzivă de calitate.
Conform statisticilor ANPDCA, la nivel național există un număr de 69.925 de copii cu dizabilități, dintre care 1949 în Județul Timis. Aceste statistici însă sunt doar pentru acei copii care sunt oficial încadrați într-un grad de handicap, însă numărul acesta este în realitate mult mai mare, în special dacă vorbim despre copiii care locuiesc în mediul rural și mai ales cei care provin din medii dezavantajate (familii monoparentale, situații economice și materiale precare, etc.)
Datorită dificultăților pe care părinții le întâmpină în a beneficia de terapii specializate si lipsa unor structuri specifice pentru intervenția timpurie (0-6 ani) în orașele mici sau chiar din mediul rural din județul Timiș, acest proiect vine în întâmpinarea nevoilor copiilor si părinților de a beneficia de terapii de recuperare specializate specifice nevoilor lor, printre care și grupuri de educație și socializare în vederea pregătirii pentru integrarea în scoala de masă. Proiectul nostru își propune dezvoltarea abilităților copiilor, in cea mai importantă perioada in care se pot face aceste achiziții majore, si anume varsta de 0-6 ani, perioada in care este dovedit științific faptul ca nivelul plasticității creierului este cel mai mare si se pot face achiziții importante.
Prezentarea grupului țintă
Datorită dificultăților pe care părinții le întâmpină în recuperarea psiho-motorie a copiilor , am initiat un proiect pilot pentru intervenția timpurie (0-6 ani) in czul copiilor cu dizabilitati din orașele mici sau chiar din mediul rural din județul Timiș, proiect desfasurat în cadrul Centrului de zi pentru copiii cu dizabilități “Împreună”, unde aceștia pot beneficia de servicii specializate specifice nevoilor lor, printre care terapii specifie nevoii lor si a diagnosticului lor.
Proiectul nostru își propune dezvoltarea abilităților psiho-motrice a 25 de copiii cu dizabilități, prin activități specifice individuale, dezvoltate în funcție de nevoile lor si a urmatoarelor grupuri de afectiuni:
– Intarziere in dezvoltare
– Retard mintal psihomotor
– Hipoacuzie Neurosenzoriala Profunda bilaterala
– Parapareza spastica
– Agenezie de cavum septum pellucidum
– Sindromul Langdon Down, Trisomie 21, Malformatie congenitala de cord cianogena, Pentalogie Fallot, Stenoza pulmonara valvulara, Hipoplazie, Defect septal ventricular, intratrial
– EHIP forma severa, elemente TSA, Sindrom miclonic, defect septal ventricular, hipercalcemie, anemie mixtam conjunctivita
– Hemiplegie
– Sindromul de Deletie 10Q26
– Epilepsie structurala, Hemipareza stanga
– Displazie ectodermala Hipodrotica
– Microcefalie, Schizencefalie
– Epilepsie
– Agenezie partiala de corp callos
– Hidrocefalie
– Tetrapareza spastica
– Sindromul Dandy Walker, Hipoplazie pontocerebeloasa,
– Tetraplegie spastico-flasca cu deficit motor
– Tulburare de Spectru Autist
Beneficiarii sunt selectati in functie de existenta unui certificat de handicap care atesta diagnosticul (sau sunt in procesul de obtinere a acestuia), pe baza cererii parintelui, insa doar pentru grupa de varsta intre 0-6 ani.
Dupa ce parintele ne contacteaza, se evaluaza cazul prin intermediul unei fise initiale de evaluare, iar daca se poate raspunde nevoilor copilului, se realizeaza evaluarea copilului de catre terapeuti, se completeaza anamneza cazului si apoi se propune planul individualizat de interventie care contine obiectivele specifice de lucru, apoi se propune un program saptamanal specific nevoilor copilului si adaptat varstei sale.

CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?

Proiectul va fi desfășurat in cadrul Centrului de zi pentru copii cu dizabilitati \”Impreuna\”, si consta in activitate terapeutica 1 la 1, terapeut – copil

Activitățile terapeutice se realizeaza in urma unei evaluari initiale, care implica observarea copilului, interviuri clinice cu parintii/apartinatorii, aplicarea scalei Portage si identificarea tipului de terapii necesare copilului:
Stimulare cognitiva – perioada primilor 3 ani este crucială pentru dezvoltarea abilitatilor, datorită disponibilității si plasticitatii creierului
Terapia comportamentala – modelarea comportamentala, prin tehnica conditionarii operante
Activitati de recuperare logopedica – se centreaza pe cunoasterea particularitatii psihice ale formarii si evolutiei limbajului, avand ca obiectiv principal recuperarea tulburarilor de limbaj
Activitati de kinetoterapie si fizioterapie – un complex de masuri medicale, educationale si sociale cu scopul recuperarii motorii
Metodele de lucru cu grupul tinta vizat, este unul dovedit stiintific, asta datorita plasticității creierului copilului in perioada 0-6 ani, astfel ca, cu cat intervenția este facuta mai devreme, cu atat mai repede vor fi depistate problemele de dezvoltare ale copilului si vor fi initiate activitati de abilitare , crescand foarte mult sansele de recuperare ale copilului.
Deasemenea, abordarea interdisciplinara a unui caz, este importantă datorita colaborarii stranse intre specialistii si familie pe intreg parcursul interventiei, inca de la evaluarea initiala, la terapii si pana la integrarea copilului in scoala sau comunitate.

Ca si plan structurat de activități, ne propunem urmatoarele obiective:
Obiectiv 1 – Utilizarea unei curricule specifice in terapia individuala, pentru 25 de copiii cu varsta intre 0-6 ani, care va pune in practica urmatoarele activitati:

A. Explorarea motrică a lumii înconjurătoare în vederea formării conduitelor de orientare, cunoaștere și adaptare la mediul ambiant:
1. Explorarea poli-senzorială a obiectelor din mediul ambiant
2. Formarea și dezvoltarea psiho-motricității

B. Stimularea și dezvoltarea capacităților psiho-individuale în vederea formării unor comportamente independente:
1. Stimularea dezvoltării intelectuale prin exersarea și dezvoltarea proceselor psihice
2. Valorificarea structurilor psiho-individuale în conduite independente

C.Formarea conduitelor independente pentru integrarea în plan social:
1. Formarea unor relații numerice între obiecte, ființe

Obiectivul 2 – Cel putin 60 de părinți vor primi sprijin și consiliere în ceea ce privește crearea unui mediu de învățare și educație specifică pentru copilul lor cu nevoi speciale, cu scopul recuperarii psiho-motrice a acestuia:
A – Informarea si consilierea parintilor, prin intalniri individuale cu acestia, cu privire la importanta terapiei individuale a copiilor cu varsta intre 0-6 ani si modalitati de crestere a abilitatilor independente de viata ale copiilor cu dizabilitati, progresul copiilor cat si nevoia lor de a continua anumite activitati specifice acasa
1. Cel putin 60 de parinti vor fi informati si consiliati cu privire la nevoia terapiei individuale si vor dobandi abilitati practice de a sprijini progresul copilului lor, prin 3 sesiuni speciale de tip workshop, sustinute de specialisti in domeniuProiectul va fi desfășurat de echipa multidisciplinara a asociatiei, 4 angajati cu contract de munca si specialisti in domeniu terapiei pentru copii cu dizabilități si de către 5 voluntari.
Programul activităților se desfășoară zilnic, de Luni pana Vineri, la sediu Centrului de zi in Timisoara, între orele 8 si 16.
Copiilor li se pun la dispoziție 4 sali de terapie de lucru 1 la 1, cu obiective clare si specifice, pentru fiecare diagnostic si in funcție de nevoile lor, dotate cu materiale specifice.

In perioada Septembrie 2021- Iunie 2022, activitatile se vor desfasura in cadrul Centrului de zi pentru copii cu dizabilitati “Impreuna”. In cadrul Centrului, exista 4 sali de terapie , dotate cu materiale de bazae, care sa permita interventia specifica in cadrul terapiilor si anume:
– 3 sali destinate interventiei psihopedagogice (terapie senzoriala, logopedie, terapie cognitiv-comportamentala, terapie psihomotrica)
– 1 sala destinata terapiei de recuperare fizica (kinetoterapie)

In cazul unor restrictii datorate pandemiei, activitatile vor continua on-line la nevoie, fiind implicati in mod direct parintii, care vor participa impreuna cu terapeutul in cadrul terapiei si va lucra cu copilul urmand instructiunile si sugestiile terapeutului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CE REZULTATE PROMITEM?

Prin intermediul proiectului, ne dorim sa oferim un sprijin pentru 30 de familii si care vor beneficia de consiliere si informare legata de importanta interventiei timpurie, care este extrem de importanta in aceasta perioada de viata a copilului, datorita potentialului sau si a plasticitatii creierului, care poate recupera extrem de bine in aceasta perioada.
Deasemenea, ca si centru, vom oferi servicii de ingrijire de tip respiro, dar si pentru a incuraja gradul de socializare al copilului, in vederea pregatirii acestuia pentru gradinita si scoala.
Saptamanal, pe o perioada de 10 luni, 25 de copii vor beneficia de terapii de recuperare in cadrul Centrului, activitatea fiind continuata chiar si dupa finalizarea proiectului, pe o perioada nedeterminata, in functie de nevoie copiilor;
Vom fi dezvoltate serviciile de recuperare prin achizitionarea de echipamente si materiale necesare dotarii cabinetelor de recuperare ( kinetoterapie, Interventie psihopedagogica, logopedie)
Vom dezvolta un program de socializare si petrecere a timpului liber, pentru cel putin 20 de copii, beneficiari ai centrului, prin organizarea unor tabere sau excursii special gandite pentru familiile care au copii cu dizabilitati, tinand cont de nevoile specifice ale copiilor si a contextului pandemiei
Vom oferi lunar servicii de tip grup de suport pentru 25 de familii ale copiilor înscriși in programul nostru, prin ateliere de discutii, consiliere parentala si dezvoltare personala.

CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?

Evaluarea rezultatelor proiectului, se va realizeaza prin intermediul unei fise de evaluare interna, creata de catre fiecare terapeut si se transpune in planul personalizat de interventie al copilului, care contine obiective pe termen lung, mediu si scurt, deasemenea prin sesiuni de intervizare a echipei multidisciplinare si prin discutii si consiliere a parintilor/apartinatorilor.

Pentru a demonstra ca interventia este eficienta, vom evalua urmatoarele elemente :
– nivelul cresterii abilitatilor de socializare a copilului
– evaluarea nivelului de suport emotional al parintilor care isi aduc copiii la terapie, prin discutii saptamanale, prin care se evalueaza comportamentul zilnic al copilului si progresul
– copilul se va integra intr-o gradinita cu program normal si isi va dezvolta abilitatile de socializare
– nivelul psiho-motric al copilului se va putea observa prin aplicarea scarii Portage
– evaluari neurologice periodice, pentru stabilirea modalitatii in care functiile neafectate ale creierului au preluat functiile creierului afectat

Sustenabilitatea proiectului și urmărirea evolutivă a grupului țintă
Pe termen scurt, va fi dus la indeplinire startul unui proiect pilot de dezvoltare a unui serviciu social aflat in prezent in stadiu de dezvoltare, ca si serviciu social adresat copiilor cu dizabilitati, in mod specific interventia timpurie. Deasemenea, va indeplini nevoia de a se crea un spatiu destinat discutiilor diverselor ONG-uri si institutii locale, care impreuna vor putea dezvolta diverse proiecte de constientizare in domeniul copiilor cu nevoi speciale.
Pe termen lung, proiectul va aduce in atentia parintilor copiilor cu nevoi speciale ,a comunitatii, institutiilor si diversilor actori socale, importanta interventiei timpurie in viata copiilor cu dizabilitati, astfel incat acestia, beneficiind de aceste servicii de la o varsta timpurie, vor avea o sansa si mai mare de a deveni adulti independenti prin intermediul achizitiilor psiho-motrice date de terapiile de recuperare, dar si de a beneficia de sprijinul familiei, care va fi pregatita sa faca fata cerintelor acestora ca si copii si apoi ca si adolescenti si tineri adulti.Acest lucru va duce implicit la un sentiment de suport pentru parintii care au un copil cu dizabilitati, in special a acelor parinti care fac parte dintr-o situatie vulnerabila (familii monoparentale sau cu o situatie materiala precara), astfel incat abandonul copiilor cu dizabilitati in institutii de stat, sa poata fi prevenit.Crearea unei comunitati de suport pentru acesti copii, va putea duce la un echilibru in ceea ce priveste sprijinul copiilor care vor deveni adulti, prin identificarea unor servicii specializate, in functie de varsta si de nevoile specifice ale acestora.
Proiectul își va pastra sustenabilitatea, datorită nevoii majore și constante a copiilor de a dobandi achizitii psiho-motrice in viata de zi cu zi, ceea ce reprezintă o formă de educație formală și non-formală ce îi va pregăti pentru viitor în a face față într-un cadru mai larg de socializare (grădiniță și școală).
Sustenabilitatea proiectului va fi asigurată prin contribuția proprie a organizației, prin donații și sponsorizări și accesarea unor resurse la nivel local.
Materialele și echipamentele achiziționate în cadrul proiectului, vor fi folosite cel puțin 5 ani în cadrul activităților centrului, iar rezultatele obținute vor fi făcute publice prin site-ul nostru (www.micilecomori.ro), cât și social media. Ne dorim în același timp să derulam o campanie de constientizare a problematicii educației la nivelul copiilor cu nevoi speciale și la nevoia de a crea structuri flexibile în vederea multiplicării acestui tip de proiecte în comunitate.
Deasemenea, ca impact, ne dorim crearea unei rețele locale cu organizații care desfășoară activități similare, pentru a avea un impact și mai mare în comunitate.

ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT

Organizația care ne va sprijini in acest demers este Greater Europe Mission, o organizatie partenera din Statele Unite ale Americii, care susține financiar activitatea prin donatii si sponsorizari, cu resurse lunare necesare pentru acoperirea costurilor terapiilor.
Deasemenea, suntem sprijiniti de Primaria Timisoara prin Directia de Asistenta Sociala Timisoara.

OBIECTIVUL DE STRANGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION

Costuri administrative (chiria/ 10 luni ) – 9500 lei
Achizitionarea unor elemente specifice pentru cusca rocher cat si alte materiale specifice kinetoterapiei: 3000 lei

Mobilier: 2000 lei
Promovare (flyere, sticker, tricouri) – 4000 lei
Costuri operare și asministrare Timotion 20% – 3700 lei

TOTAL: 22200 lei


Doneaza si tu!


Campionii
nostri

Numar
campioni
0

Donatii directe

Prisacariu Raul 25 RON Salut! 
Anonim 40 RON succes! 
Previous Next